Ketvirtadienis, 16 sausio, 2025
HomeKateriai/Moto JachtosWARSAW BOAT SHOW krizės pranašas?

WARSAW BOAT SHOW krizės pranašas?

Laivų paroda kuri sujaukė visą požiūrį į rinką

2024 metais mums teko daug keliauti, aplankyti daug šalių ir visą laiką mus kankino nuojautą, kad laivų rinka keičiasi ne į gerąją pusę. Pastovios žinios iš Europos apie artėjančią krizę priminė Lietuvos NT prekybininkus, kurie juokiasi iš tokių žinių ir teigia, kad nekilnojamas turtas pastoviai brangsta. Ogi tačiau, parodą, apie kurią eina kalba puikiai pademonstravo tendencijas, kurias galima traktuoti skirtingai. Bet jeigu mes galimai klaidingai vertiname procesus, faktas lieka akivaizdus, rinka ženkliai pasikeitė per 2 metus, ko nesijautė pastarąjį dešimtmetį.

Nauji vėjai laivų parodoje

Tik pradėjus anonsavimą apie parodos datas, organizatoriai pranešė kad paroda bus ženkliai didesnė ir pristatė papildymą kaip BOAT TECHNICA 2024. Varšuvai tai buvo kažkas netikėto, nes iki šiol jie labai agresyviai pozicionavo savo renginį kaip skirtą tik pirkėjams. O ši naujovė, anot parodų centro, turėjo pritraukti laivus gaminančius kompanijas ir žmones kurie glaudžiai surišti su šia sritimi. Žvelgiant globaliai, šis naujas kūrinys pritraukė tik 40 dalyvių iš kurių 2/3 ir anksčiau dalyvaudavo kaip WARSAW BOAT SHOW dalyviai. Ir jų ryšys su laivų statyba na labai jau pritemptas prie temos.

Laivų rinka diktuoja savo sąlygas

Apėjus visą parodą, labai krito į akis, kad išnyko naujų didesnių motorinių jachtų pasiūlą o jų vieta užėmė Day Cruiser tipo laivai, kurių buvo begalė. Nuo JAV Quicksilver, kurių stendas eile metų išlieka didžiausias, iki Turkų atstovų, kurie veržiasi į Europos rinkas su savo keistais dizaino sprendimais. Apie kurios galima parašyti atskirą straipsnį, tačiau matyt randančius savo pirkėjus mūsų rinkose. Aplamai, rinka persiorientavo į vidutinę klasę, ko nebuvo matyti kelis dešimtmečius. Iš kitos pusės, niekada nesuprasdavome šios mados, nes Baltijos regione tokie laivai nepraktiški. Ir tenesupyksta mūsų „laivų prekybos profesionalai” bet Day Cruiser tipo laivas Lietuvoje. prie mūsų oru labiau vargas nei pramoga.

Nykstantis dinozaurai

Per pastaruosius 2 metus kai kurie dalyviai išnyko iš laivų rinkos. Ir tai ypač pastebima, nes šie „dinozaurai” užimdavo ženklų parodos plotą. O šiais metais jau nebepamatėm nei 1 House Boat laivo. Tiksliau pontoninių sprendimų. Lenkai vis dar bando pardavinėti savo gaminamus DELPHIA, SUNCAMPER, STILLO, tačiau jų siauras panaudojimas ir ribota rinka irgi apriboja pardavimus. Ir realiai šios kompanijos apsiriboja labiau nuoma, kuriai pačios ir gaminasi šiuos modelius.

Kinų invazija į vandens rinką

Azijos atstovai labai įnirtingai braunasi į Europos rinka su savo pakabinamais varikliais ir siekia užimti nemenką rinkos procentą. Matyt jie remiasi savo sėkme Rusijos rinkose, kur sankcijos ženkliai kirto per variklių kainodarą, atvežamu iš JAV ir Japonijos per pilkas schemas. Bet ženklaus susidomėjimo nei Hidea nei Parsun stendai nesusilaukė. Bent jau mūsų akimis retas užeidavo pasikalbėti su atstovais.

Trumpai apie parodą

  1. Lenkijos keliai puikus, parodą sugebėjome aplankyti per 1 dieną. Iš Kauno išvykome 10:20 grįžome 22:30
  2. Jaučiasi kad rinką išgyvena ne pačius geriausius laikus, bilietai buvo dalinami nemokamai
  3. DayCruiser gamintojai, siekdami apsaugoti kapitonus nuo lietaus pradėjo gaminti beprotiško dydžio stogelius.
  4. Paroda realiai sumažėjo plotu, neišnaudojamos paviljonų visas plotas.
  5. Vokiečių lankytojų ženkliai sumažėjo, matyt ir ten su pinigais nekažka.
  6. Nemus Marine kaip ir visad dalyvauja šioje parodoje, šaunuoliai.
  7. Į laivų rinką lenda InterCars su savo kinietiškos kokybės detalėm.
  8. Ukrainos atstovai labai atsargiai bando įeiti į Europos rinką, ir susilaukia dėmesio. Tačiau trūksta gal drąsos, nes kaip ir Latvijoje matėm tik viena katerį. O gal ir nežinomybė dėl ateities pakiša koją globaliems sprendimams.
Reklama

Populiariausi