Sekmadienis, 29 gruodžio, 2024
HomeKateriai/Moto JachtosKiek kainuoja Laivo/katerio išlaikymas Lietuvoje 5d.

Kiek kainuoja Laivo/katerio išlaikymas Lietuvoje 5d.

Laivų remonto ir techninės priežiūros kaina.

Kiek kainuoja Laivo/katerio išlaikymas Lietuvoje 4d.

Labai sudėtinga tema, nes išlaidų rėžiai gali skirtis dešimtimis kartu. Bet svarbiausia, ką reikia prisiminti naujiems kapitonams, kad laiku atliekamas aptarnavimas ir remonto darbai sumažina galimų gedimų riziką bei užtikrina tinkamą mechanizmų darbą.

Dažniausiai į šiuo darbus įtraukiami –

Variklio priežiūra :
Šiuolaikiniai varikliai gaminami su mintimi, kad klientui keltu mažai problemų, tačiau jų
sudėtingumas reikalauja laikų ir tinkamai atlikto aptarnavimo. Šiuolaikinių variklių garantija siekia nuo 3 iki 5 metų. Vienais patikimiausiais skaitomi Yamaha varikliai paprastai tinkamai veikia nuo 1500 iki 3000 valandų. Bet tik tuo atveju, jeigu tinkamai atliekami visi darbai. Čia įeina tiek techniniai aptarnavimai (paprastai kas 100 val.), taipogi tinkamas paruošimas žiemai bei sezono pradžioje. Šių darbų kainos paprastai priklauso nuo galingumo. Žemiau esančioje lentelėje rasite vieno iš LT paslaugų tiekėjo kainas. Tinkamai atliekama patikra užtikrina variklio veikimą ir ilgaamžiškumą.

ALYVOS KEITIMAS (2023-2024)

VARIKLIO GALINGUMAS, AGĮKAINIAI + MEDŽIAGOS
2.5 | 3.5 | 4 | 5 | 6 AG60€
9.9 | 10 | 15 | 20 AG75€
Nuo 20 iki 60 AG90€
Nuo 60 iki 150 AGnuo 120€
Nuo 150 iki 400 AGnuo 160€

Dugno valymas ir spec. dangos:
Darbai kuriais neretai piktnaudžiaujama, nes reikalauja investicijų ir laiko. Ypač tai liečia didesnius katerius ir laivus. Nes didesnis laivą Lietuvoje retas traukia su priekaba, dažniausiai užsakomas kranas. Taigi ir šiuos darbus atlieka arba žiemos metu arba prieš sezono pradžia, nes kalbant apie spec. dangos (anti-fouling) dažymą, jis atliekamas arba šiltame garaže, arba pakankamai sušilus orams. Lietuvoje, savaime aišku paprastai šiuos darbus atlieka lauke ir pavasarį. Beje neretai atliekant šiuos darbus dažai pasklinda ant šalia esančių laivų. Taipogi stebima tendencija šiuos darbus daryti rečiau nei kasmet.

Panaši situacija ir su dugno valymo darbais. Pasivaiksčiojus po marinas, dažnas rasime (ypač metalinius) laivus, kurių dugnas apaugęs kriauklėm. Kas demonstruoja netinkamą priežiūrą. Kas savaime, nėra didelė problema. Šios apnašos ženkliai padidina kuro sąnaudas, nes vanduo sunkiau apteka laivo korpusą.

Remonto darbai:

Dažnu atveju tai liečia plastikinių katerių savininkus. Ypač naujokai tinkamai nepažįsta farvaterio arba krantų ir netyčia įvairuoja į kokį povandeninį akmenuką. Ko pasekoje arba pažeidžia dugną, arba švartuodamiesi prabraukia per šoną pamiršus apie fenderius, arba netinkamai sureguliavus jų aukštį. Tai turbut dažniausiai Lietuvoje atliekama remonto rūšis. Antras eilėje, tai sraigtų remontas. Ir nors šioje vietoje atsiras daug kritikuojančių ir skirtingų nuomonių, bet sulenktas sraigtas arba apdaužytos mentės
remontuojamos kasdien. Beje dažnai pamirštant patikrinti reduktorių, nes dažnu atveju jam tenka rimta apkrova smūgio metu.

Kaip pasirinkti laivo aptarnavimo centrą:

Jeigu perkate naudotą valtį, tai esate labiau laisvas rinktis, nei prievolę prisirišti prie aptarnavimo centro. Nes nesate įpareigotas atlikti aptarnavimą tik autorizuotame centre. Jeigu perkate naują variklį, rekomenduojame įvertinti galimybe gauti tinkamą ir greitą aptarnavimą jūsų plaukiojimo rajone. Pvz Yamahos atstovybė Kaune atsirado tik 2023 metais. Taigi galingesnės Yamahos aptarnavimas versdavo savininką temptis laivą iki Vilniaus, arba mokėti už meistrų atvykimą.

Tačiau ne mažiau svarbu tinkamai atlikti visus darbus, nes istorija su pakabinamais varikliais labai panaši į automobilis. Dažnu atveju, remontui atlikti, oficialios atstovybės vadovaujasi gamintojo instrukcija. Ko pasekoje kartais nepastebimos akivaizdžios problemos, o žinių specifiniams gedimams šalinti irgi trūksta dėl mažos Lietuvos rinkos.

Kaip sumažinti laivų gedimų riziką?


Reguliarus tepalo keitimas: Paprastas būdas užtikrinti variklio ilgaamžiškumą – laiku keisti tepalus. O gal ir dažniau nei rekomenduoja gamintojo instrukcija.
Kuro sistemos priežiūra: Laiku pakeistas separatorius ir kuro filtras apsaugos jus nuo daugelio problemų, kaip ir reguliari kuro sistemos apžiūra. Na o paliekant žiemai verta pagalvoti apie kuro stabilizatorius. Nors verta ne vien kuro sistemą inspektuoti, skirkite 30 min savo laiko variklio apžiūrai, nes dažnu atveju varžtu pervežimas gali garantuoti jūsų nuostabią dieną ant vandens be galvos skausmų.

Tinkamas laivo saugojimas: nesvarbu kur saugosite laivą, svarbu ji tinkamai paruošti žiemai apsaugant visus svarbius mazgus, patį korpusą nuo vandens ir saulės spindulių.

Reklama

Populiariausi