Kur dėti kabliuką – spreskite patys.
VVKD veikla
Turbūt šis aukcionas, tai pirmoji kregždė po VVKD reorganizacijos, kuri tiesiogiai palietė laivavedžius, o ypač Uostadvario krašto žmones.
Nuomonės, ir netik, liejosi per kraštus tik paskelbus apie aukcioną. Buvo apeliuojama tiek į galima neskaidrumą, tiek į privilegijas turintiems storesnes pinigines. Taipogi užsimenama apie ne visai sąžiningą elgesį iš VVKD. Galime daryti tik prielaidas, kokių tikslų siekia VVKD pasirinkdama tokią prekybos formą, tačiau nepamirškim, kad ši organizacija siekia pati save išsilaikyti. O šis kelias suteikia jiems galimybę užsitikrinti, gal ir mažas, bet apčiuopiamas įplaukas sezono pradžioje. Per 2021 metus, VVKD generavo 569000 Eur nuostolį, tačiau jis ženkliai mažesnis už 2020, kai veiklos nuostoliai siekė 637000 Eur. Darome prielaidą, kad šis skaičius tik mažės, bet ar veiklos optimizavimo pagrindu ar laivavedžių piniginės sąskaita?
Aukciono eiga
Aukcionas kuris realiai neįvyko, nes dalyvių buvo mažiau nei vietų. Paklausius kodėl tokia situacija, Uostadvario vietiniai tepasakė, kad daug kas atsisakė dalyvauti šitame cirke. Bet galimai žmonės tiesiog negali sau leisti mokėti tokių sumų, arba vienkartinis mokestis nepakeliamas daugeliui. Daugumą dalyvių buvo 40-50+, ir galimai buvo prasminga pasiūlyti laivavedžiams skaldyt mokestį bent per pusę ar ketvirčiais. Visos vietos buvo išsidalintos iš anksto ir bazinis mokestis, skirtingai nei buvo pranašauta „orakulu”, nepakilo anei per 50 Eur. Vienas dalyvis išvis nesudalyvavo, apeliuodamas i tai kad liko laisvų vietų. VVKD patikino kad pigiau nebus. Na bent jau įsigijusiųjų atžvilgiu tai tikrai būtų neteisinga.
Mintis po visko
Tai ar pavyko? Ir taip ir ne. Iš esmės VVKD įbrido į jiems nežinomus vandenis, ir rezultatas finansine prasme, jiems galimai patenkinamas. Laivavedžiai irgi stipriai nenukentėjo, nes ir pats uostas nėra labai jau patrauklioje vietoje, plius nebuvo žūtbūtinės kovos dėl vietų. Priešingu atveju, nenustebtume dėl kainų kėlimų aplinkui esančiuose uostose, arba aukcionų atsiradimu. Bet šioje situacijoje, panašu, tai buvo naudinga patirtis abejoms pusėms, VVKD irgi suprato kad kaina yra rimtas veiksnys, ir ne kiekvienam ji įkandama. O laivavedžiai ir verslas be didesnių nukraujavimų (infliacija visgi) išsaugojo savo vietas. Telieka klausimas, kaip reaguos aplinkiniai uostai ir ką darys VVKD su laisvom vietom?